Albert Schweitzer
A famous figure of the 20th century, Albert Schweitzer was a tireless humanist and polymath who opened a hospital in the Gabonese jungle to bring healthcare to remote areas. But today the legacy of the winner of the Nobel Peace Prize in 1952 is being scrutinised. How important was his wife Hélène in his success? And was the virtuous man also racist?