Hoaxes of Science
Rigorous use of the scientific method is the hallmark of good science. But frauds and hoaxes are not uncommon. Whether it be manipulated data, stolen findings or entirely fabricated studies, individuals exploit weaknesses in the system which undermine trust in research. How can the scientific community protect itself against fraud within its own ranks?