Two cities, one capital of culture
For the Europen Capital of Culture 2025, the EU has chosen the cities of Nova Gorica in Slovenia and Gorizia in Italy. Their shared slogan "Go Borderless" refers to the region's multicultural history, despite borders. The two cities once separated by a border are now one again.