A History of Elevator Music
Invented in the 1930s in the USA to increase productivity in places of work, elevator music has become omnipresent in supermarkets and shopping centres the world over. This documentary tells the story of how this non-music, designed not to be listened to, has reached deep into our lives, without our realising.