Re: Sicily - Who Profits from Forest Fires?
Thousands of wildfires devastate large areas of Sicily every summer. In 2024 alone, around 5,000 square kilometres were destroyed - an area larger than a major city. Satellite data shows an alarming picture: more than 80 per cent of fires are started deliberately. But why?