The Taylor Swift Effect
Taylor Swift has become the most famous woman in the world and the current most streamed recording artist. From her childhood in suburban Pennsylvania to Nashville, where she started her career as a country artist, to her current international fame as a preeminent pop star, Taylor Swift has galvanised an immensely loyal following with her subtly emotional songs and canny marketing and self-promotion.