The Great Smog of London
For five days in December 1952, a thick smog suffocated the British capital causing the death of thousands of Londoners. The health catastrophe lead to a realisation, in Britain and around the world, that air pollution was a serious threat to human health. This documentary reveals what happened, hour by hour, in one of the worst peacetime disasters of the 20th century.