Belarus: the escape of photographer Alexander Vasukovich
Belarusian photographer Alexander Vasukovich was sentenced to three years' house arrest in Minsk for images he took during the anti-Lukashenko regime protests that swept the country in August 2020. He was found guilty of participating in the unrest, and of helping to organise it. We met him at his home in Belarus – and then in Warsaw, after he managed to escape his home country.