Portugal: the exodus of young talent
Portugal is facing a serious challenge: its best-educated young people are leaving the country in large numbers, driven by the high cost of housing and low salaries. In response, the government has introduced measures to encourage their return — an effort deemed essential for the nation’s economic growth and demographic sustainability.