Latin America: Under the Radar?13 min
The term "Latin America" is a political idea that developed in the 19th century. From Mexico to Argentina, the twenty countries that make up Latin America are extremely diverse. How did they make the transition from the European colonial period, through American dominance, to today’s increasingly multipolar world?