Costa Rica: A Green Paradise?12 min
Paradisiacal beaches, volcanoes, rivers, primeval forests, and an extraordinary variety of species: Costa Rica, located between the Pacific Ocean to the west and the Caribbean Sea to the east, is a popular destination for ecotourists. Not least due to its nature reserves, the country has built a solid reputation as a "green paradise." However, the ecological Garden of Eden also has a dark side.