Oligarchs - Putin's Gang (3/3)
In Russia, a handful of businessmen control the oil and gas sector, serving Vladimir Putin's expansionist plans. Last episode: When Putin annexed Crimea in 2014, Europeans, dependent on Russian energy, were unable to follow the American sanctions. Even today Russian gas is shipped to Europe, the profits of which fund Russia’s invasion of Ukraine.