Are the kids alt right?
They were dubbed Generation Greta – now they’re sharing memes about the Spanish dictator Franco and calling for ‘remigration’. Far-right parties are surging in popularity from Romania to Spain, buoyed by Gen Z votes. On top of that, an ideological gender gap is forming, with young men more likely to vote far right than women. What’s the far right’s appeal? And is this change really as big as it seems?