Why can’t train travel in Europe get back on track?17 min
Switzerland is a train lover’s paradise. Shiny trains that are always on time – putting its disorganised neighbour Germany to shame with Deutsche Bahn’s chronic delays. Why is it so hard to recreate this success elsewhere in Europe? We look at the pros and cons of privatising the railways, why prices are so high and how a difference of a few centimetres between the rails can make or break cross-border train lines.