Vietnam by Train
The "reunification train", which links Hanoi to Ho Chi Minh City, also known as Saigon, takes you on a journey through the history of Vietnam. This railway line was rebuilt in the late 1970s, just after the Vietnam war, to encourage reconciliation between North and South.