Louise Bourgeois: Sculpture and Provocation
French-American artist Louise Bourgeois (1911-2010) is best known for her large-scale sculptures and installations. Her work is inspired by personal memories and childhood traumas. Using personal notes, excerpts from correspondence and Louise Bourgeois' own words, this documentary paints a nuanced picture of the work of one of the great figures of contemporary art.