Romania and the War in Ukraine12 min
A member of NATO since 2004 and of the European Union since 2007, Romania has become a strategic country since the Russian invasion of Ukraine: As an outpost for Western aid, a haven for Ukrainian refugees, but also on the front line given its proximity to Moldova.