China’s Concentration Camps (1/2)Laogai: The Chinese Gulag
Established by Mao Zedong in the 1940s, China’s concentration camp system has committed 50 million people, intellectuals, workers, students, peasants, to a life of hell over the last eighty years, with 20 million deaths. Not dissimilar to the Soviet Gulag, this cruel system of oppression was intended to bring about a ‘thought reform’ in the prisoners.