Pierre-Auguste Renoir
Renoir was a central figure in Impressionism, breaking with centuries-old traditions and shocking contemporary audiences with his novel works. In a time of great social upheaval, the painter joined a group of uncompromising innovators that wanted to create a new style for a new era, although he always maintained a love for the old masters.