Geopolitics of the Nile
The historian Herodotus in the fifth century BC said that Egypt was "a gift from the Nile", and from the pharaohs to Nasser, the Nile has played a vital role in Egypt's fortunes. But Ethiopia now intends to remind leaders in Cairo that the Nile is not just an Egyptian river.