Turkey: The Mediterranean Heavyweight
In the summer of 2020, a military confrontation between Greece and Turkey seemed almost inevitable. The reason for the disputes was new natural gas reserves in the Mediterranean - but not only that. Turkey spans across Europe, Asia, and the Caucasus, giving it a strategic position in the Mediterranean region. Wars in Syria and Ukraine are raging at its borders, posing a threat to the established world order. As a significant regional power, Turkey is at the centre of conflicts in the eastern Mediterranean. In the documentary, presidential advisors, ministers, and diplomats explain the crises and rivalries in the area on the doorstep of Europe.