Van Gogh's Disappearing Colours6 min
The paintings of Vincent Van Gogh are losing their colours. The paints he used were vibrant, but cheap, and degraded within months of painting. It's now impossible to appreciate the true beauty of his works, as his flamboyant flare for colours has slowly turned drab. If nothing is done, the Sunflowers which are still a beautiful gold today could well turn brown. Should we just accept they can't be saved?