Chars in Bangladesh
"Here was our home," says farmer Rahim Shorkar, and points to the water. “There were streets, schools and concrete buildings. We had everything." The river brings rich sediments that make the land fertile, but the Jamuna's generosity comes at a cost. Islands - known as chars - pop up at the river's whim. But they disappear just as quickly, and the people of the Jamuna must jump from island to island.