Na południu Bangladeszu, wzdłuż wielkiej rzeki Brahmaputry, występuje ciekawe zjawisko: w zależności od pór roku pojawiają się tu i znikają wyspy. Osiedlają się na nich rolnicy, którzy próbują przystosować się do kaprysów natury. Z każdym nagłym wzrostem poziomu wody pola i domy są zatapiane, a sytuację dodatkowo pogarsza pogłębiający się kryzys klimatyczny.