40 Years of Montpellier Danse
In June 2020 Montpellier Danse should have celebrated its 40th anniversary. Founded in 1981 by the city's mayor Georges Frêche, choreographer Dominique Bagouet and director since 1983, Jean-Paul Montanari, the festival has become in four decades a major event in the international dance calendar. But the coronavirus pandemic forced the festival to reschedule to a reduced festival in the autumn.