When Monopoly Was Anti-Capitalist
If Monopoly today is a cheerful celebration of capitalism, it actually didn't start off that way. Its creator, a working class woman who barely made any money from it, had devised the game as a way of denoucing the worst excesses of unfettered capitalism.