How I Became German
Darío Aguirre is from Ecuador, living in Germany with his wife. When the city of Hamburg unexpectedly invited him to become a German citizen, Darío revisits his rocky path to building a life for himself in Europe and wonders about who he has become. This film is about arriving and living abroad in a time when xenophobia is suddenly acceptable again in Germany, and society is struggling to find the right way to integrate new citizens.