The Adventurers of Modern ArtMidnight in Paris
An intimate portrayal of the lives of the founding artists of modern art living in Montmartre from 1900 until the Liberation. Last episode: The advent of World War II. Many artists and intellectuals fled Europe. Those who remained struggled to survive, to paint and write in the fight against the occupier. Some cooperate, others resist, many acclimatise themselves.