Divided Heaven
Rita Seidel, a young student, falls in love with Manfred Herrfurth, an older chemist. When Manfred escapes to West Berlin before the construction of the wall, Rita must decide between love and conviction in a changing East Germany. The film marks a turning point in East German cinema and is praised by critics as one of the most important films in German history.