De câțiva ani, Portugalia se confruntă cu un declin accentuat al sistemului public de sănătate. Salariile mici îi determină pe tot mai mulți medici și asistenți să plece în străinătate, spitalele sunt sufocate de pacienți, iar serviciile de urgență nu funcționează în weekend. Pentru mulți portughezi, accesul la tratament a devenit o luptă continuă.