Dziewczyna
Węgry, lata 60. XX w. Porzucona przez rodziców Erzsi wychowała się w domu dziecka w Budapeszcie. Kiedy jako młoda kobieta dowiaduje się, że jej matka żyje, wyrusza w podróż do odległej wioski, żeby ją poznać. W swoim pierwszym filmie fabularnym Márta Mészáros portretuje sytuację i postawy kobiet w zmieniającej się rzeczywistości i ukazuje wciąż funkcjonujące mechanizmy ich społecznej kontroli.