Kurt Tucholsky – wolny duch lat 20.
Kurt Tucholsky, jedna z czołowych postaci intelektualnej opozycji w Niemczech, w kwietniu 1924 roku opuszcza Berlin. Jego nowym domem staje się Paryż. W tym czasie powstają jego najbardziej zdecydowane dzieła, w których opisuje, jak jego ojczyzna kroczy zdecydowanym krokiem ku katastrofie.