Czy to prawda, że...
Ważnym poprzednikiem turystyki były pielgrzymki, jednak dopiero romantyczna wizja natury i rozwój infrastruktury stworzyły odpowiednie warunki do jej rozwoju na masową skalę. Polityka i medialna kreacja ukształtowały podróże w znanej nam dziś formie: turystyka rodzi się wtedy, gdy pragnienie podróżowania zostaje zorganizowane i ukierunkowane.