Węgry: Laboratorium skrajnej prawicy
W wielu krajach Unii Europejskiej partie prawicowo-populistyczne i narodowo-konserwatywne rosną w siłę. Giorgia Meloni rządzi we Włoszech, Rassemblement National może przejąć władzę we Francji, FPÖ stała się najsilniejszą partią w Austrii, a Vox ugruntował swoją pozycję w Hiszpanii. Dla wszystkich tych środowisk punktem odniesienia pozostaje Viktor Orbán – premier Węgier, nieprzerwanie u władzy od 2010 roku.