Kraje bałtyckie: koniec zależności energetycznej od Rosji4 min
35 lat po opuszczeniu sowieckiej strefy wpływów kraje bałtyckie zostały włączone do europejskiej sieci energetycznej. Więzy zależności energetycznej od Moskwy nie były łatwe do zerwania. Jednak Wilno, Ryga i Tallin zdały sobie sprawę na długo przed Europą Zachodnią, że projekt Putina jest ekspansjonistyczny.