Henri Matisse
Henri Matisse nie podróżował dla turystyki – podróże były jego artystycznymi ekspedycjami. Belle-Île, Collioure, Tanger i Tahiti stały się laboratoriami światła, koloru i formy. Wrażenia z odległych miejsc przetwarzał w atelier, tworząc dzieła, które zrewolucjonizowały malarstwo i stały się synonimem poszukiwania prostoty i wyrazu w sztuce.