Nie miałem nic poza pustką
Claude Lanzmann podczas nagrywania Shoah narywał prawie wszystko, podróże, przypadkowe spotkania. Choć film trwał 9 godzin, to materiału reżyser zebrał tyle, że starczyło na 4 kolejne dokumenty. Tę obsesyjność dokumentowania wykorzystał Guillaume Ribot, który po 40 latach od premiery tego przełomowego filmu stworzył opowieść o jego powstaniu.