Czy wolność mediów w Europie jest zagrożona?14 min
Media publiczne w Europie nadal cieszą się największą wolnością na świecie. Ale nawet tu rośnie na nie presja ze strony polityków, nieuczciwej konkurencji wielkich koncernów i topniejących przychodów. Unia Europejska postanowiła temu przeciwdziałać przyjmując w ubiegłym roku „Europejski akt o wolności mediów”, który zacznie obowiązywać od 8 sierpnia. Jakie zmiany wprowadzi i czy zdoła skutecznie ochronić europejskie media?