Re: Pieds-Noirs (Czarne Stopy)
Algieria obchodziła w tym roku 60-lecie niepodległości. Rok 1962 oznaczał również pilną repatriację prawie miliona "Czarnych Stóp" („pieds-noirs”), czyli Francuzów, którzy czasami mieszkali od kilku pokoleń w Algierii, a niektórzy z nich nigdy nie postawili stopy na francuskiej ziemi. Sześćdziesiąt lat później trauma wśród najstarszych wciąż jest bardzo silna. W dokumencie badamy doświadczenia trzech pokoleń kobiet i mężczyzn.