Z życia na ekran
Irlandia, 1952 r. Philomena Lee ma 19 lat i jest w ciąży. Zostaje uznana za „kobietę upadłą” i umieszczona w „domu dla matek i dzieci” należącym do kościoła katolickiego. Jest tam poniżana, a dziecko zostaje jej odebrane niedługo po urodzeniu. Jej tragiczna historia zostaje opowiedziana przez brytyjskiego filmowca Stephena Frearsa w głośnym obrazie „Philomena” z Judy Dench.