Kobalt - ciemna strona transformacji energetycznej
Sektor samochodów elektrycznych rośnie w siłę. O ile chińscy producenci korzystają przede wszystkim z baterii litowych, branża europejska ciągle wykorzystuje kobalt. Jednak wydobycie tego surowca to brudny biznes, zupełnie niezgodny z filozofią ekologicznego transportu. W naszym śledztwie obnażamy jego mechanizmy, od kopalni w Kongu, po wykorzystanie w Skandynawii.