Daty, które przeszły do Historii
"13 czerwca 323 r.p.n.e., w Babilonie umiera Aleksander Wielki. To ważna i dokładna data. Jedna z nielicznych tak dokładnych w greckiej starożytności i jedyna w życiu Aleksandra, jaką możemy określić z dokładnością co do dnia. Śmierć Aleksandra jest tak wyjątkowa, bo otwiera drogę do marzeń: umarł człowiek, i w tej samej chwili zrodził się mit."