Jedwabny Szlak i inne cuda
Reporter Alfred de Montesquiou podąża śladami Marco Polo z Wenecji do Xi’an. W dzisiejszym odcinku kontynuujemy podróż przez Uzbekistan i docieramy do Samarkandy, mitycznej stolicy z XIV w. wielkiego imperium chana Tamerlana. Przez to wspaniałe miasto oprowadzają go miłośnik historii i konserwator dzieł sztuki.