Lissy
Berlin, lata 30. XX. Lissy, młoda sprzedawczyni papierosów ma nadzieję, że jej marzenia o lepszym życiu spełnią się po ślubie z początkującym biuralistą Alfredem. Jednak Alfred traci pracę i nie może utrzymać rodziny. Rozgoryczony dołącza do oddziałów SA, dzięki czemu małżonkowie zaczynają żyć w dobrobycie. Ale kiedy hitlerowski terror się zaostrza, Lissy musi wybrać po której jest stronie.