In Iran, the revolt of January 2026 ended in bloodshed. After the shopkeepers, who were protesting against the devaluation of the currency, the students joined the ranks of the protest, which spread to the rest of the country. The regime brutally repressed it. According to several NGOs, at least 60,000 demonstrators were killed. In the wake of Israeli-American strikes beginning on 28 February 2026, Donald Trump called on the Iranian people to overthrow the regime.