Carlo Vistoli
Countertenor Carlo Vistoli takes us on a musical journey through 17th-century Italy. The nascent opera genre was producing its first masterpieces at the time, with composers such as Monteverdi, Cesti, Cavalli and Stradella. These genius composers laid the foundations for opera and helped establish it as a major art form. The programme includes arias, love laments and scenes of madness.