Renaud Capuçon conducts Maurice Ravel
Conducted by French violinist Renaud Capuçon, the Orchestre de Chambre de Lausanne performs music from the inter-war period. This evening is dedicated, among others, to Maurice Ravel (1875-1937), whose 150th birthday is being celebrated on 7 March 2025. With ‘Le Tombeau de Couperin’, the composer glorified the Grand Siècle while honouring the memory of his comrades who had fallen at the front.