Romania Gets Tough on Its Brown Bear Problem
Romania, home to Europe's largest bear population outside Russia, is struggling with increasing bear attacks. A recent deadly attack on a teenage hiker has ignited political debate, pushing lawmakers to approve the culling of 500 bears to manage the overpopulation of this protected species.