Francesco Cilea: Adriana Lecouvreur
“Adriana Lecouvreur”, Calabrian composer Francesco Cilea’s most famous work, is a lyrical retelling of the story of Adrienne Lecouvreur, the famous Parisian actress who died in suspicious circumstances in 1730.