Women Cycling Adventurers
How did the humble bicycle, a nineteenth century invention, contribute to the emancipation of women? From sporting exploits to round-the-world tours and the French Resistance, this documentary paints the portrait of the partly forgotten pioneers who found freedom on two wheels.